Velký rozhovor s ředitelkami kolejí

Posted by Slídivé kukátko Štítky: ,

Milí Hradníci,

vítám Vás při rozhovorovém setkání ředitelek kolejí, které byly tak laskavé, že uvolnily chvilku času a zodpověděly mé otázky. Pozvání na rozhovor přijaly Ally Nimet Snape, Boogie Naomi Blacková, Arielka Snape a Kleopatra Blood Makedonská. 



1. Vítám Vás u rozhovoru, milé kolejní ředitelky.
Když si přečtete minulý velký rozhovor, který tehdy vedla Any, zjistíte, že to bylo v době, kdy to šlo s Hrádkem od 10 k 5 (kdo jej nečetl, adresa zde: http://slidivekukatko.blogspot.cz/2011/11/rozhodla-jsem-se-polozit-par-otazek.html). Všechny jsme dost staré na to, abychom si tu dobu pamatovaly... Myslíte, že to je s Hrádkem lepší a výhledově to bude dobré, nebo se opět budeme propadat a hrabat se u dna?

Boogie: Já si osobně myslím, že doba, kdy to šlo s Hrádkem ke dnu, je již snad nadobro pryč. Velmi dobře si pamatuji na tu dobu, i když jsem tu tenkrát byla ještě nováček. Myslím, že ten velký propad způsobily odchody dvou velkých Hradníků - Corca a Wolfky. Vzpomínám si, jak jsem si i tehdy říkala, zda to Hrádek vůbec ustojí, ale i zlé časy jsou nějakým způsobem prospěšné.Takže, má odpověď na tvou otázku - s Hrádkem se to jednoznačně, i když pomalu, zlepšuje, ale pochybuji, že ještě někdy dosáhne takové vrcholu, jako před lety. Nebudeme si lhát, přijdou nové generace a ti už HP nebudou milovat tak jako my, protože to byla naše generace, která hltala každou novou knížku a čekala na premierový film. Ale snad *zaťuká si na čelo* už Hrádek nezažije nikdy takové dno, kterým si v nedávných časech prošel.
Ally: Přiznám se, že mě tento rozhovor minul, protože byl zveřejněn někdy v období, kdy jsem nebyla v hrádku aktivní. V rámci kolejí mohu mluvit jen za Mrzimor, který udělal velké pokroky. Druhé místo ve školním poháru je obrovský úspěch pro kolej, která je zvyklá obsazovat poslední či předposlední příčky. Celkově si myslím, že dynamika Hrádku se zpomaluje. Je to poznat i u podobných projektů. Éra Harryho Pottera je za námi a lze jen těžko odhadnout, co se stane. Já věřím, že změny, které jsme zrealizovali, hrádku a kolejím prospějí. S touto důvěrou jsem je i předkládala k projednání.
Klea: Jelikož začal nový školní rok, do všech se vlije taková ta startovací krev. Tedy alespoň tak já to vždy cítím. Přes prázdniny se načerpají síly a teď se je budeme snažit prodat. Navíc nový systém výuky snad Hrad hodně povznese, bude to něco nového pro nás všechny a snad to dopadne velmi pozitivně. Myslím, že se Hrad pomalu dostává z doby temna nebo alespoň přitemnělé doby :D.
Arielka: Doufám, že u dna Hrádek nebude. Je pravda, že studentů ubývá, hlavně těch akčních, ale to se dá čekat, když HP je na ústupu celkově. Je jasné, že v době, kdy se čekalo na další knihy a filmy to bylo lepší. Přesto si myslím, že je hezké, že se hrádek drží i teď. A pevně doufám, že nové změny, které v Hrádku nastaly, dopomůžou ke zlepšení.

2. Kdybyste měly možnost volit primuse nebo primusku za svou kolej, koho byste si zvolily? Boogie: Kdybych se ze současných Hradníků měla vybrat primusku (u nás moc kluků aktivních není), rozhodovala bych se asi mezi těmito slečnami: Vanesska, Francis Amber Black, Hedvikou Beautiful a Natalií Kimmel. Všechny jsou něčím vyjímečné, ale hlavně, skoro všechny (až na Nat) zastupují již nějakou funkci na Hrádku a vím, že jsou schopné je zvládnout. U Natalie vím, že je dost pilná a pracovitá, vidím to na koleji, kde se stále snaží jakýmkoli způsobem získat víc bodů pro Havraspárské. Ale koho bych si skutečně vybrala,....to zůstane tajemstvím.
Ally: Nejsem si nyní jistá, ale mám pocit, že v Bradavicích byli jen dva primusové, bez ohledu na kolej. V Mrzimoru měla minulý rok nejlepší studijní výsledky Gina Mitchellová, takže bych onu funkci svěřila jí.
Klea: Byla by to Elanor Elsinorská.
Arielka: Primuse? No, popravdě si nemyslím, že by primusové byli v Hrádku potřeba, prefekti plně dostačují. Bojím se, že kdyby se primusové do řad hradníků přidali, byla by to zase jen honba za vyšší funkcí, ale po jejím dosažení by se nic nedělo. Tohle je na hrádku věc, která mě často mrzí. Nedělají to naštěstí všichni, ale hodněkrát jsem se setkala s tím, že se někdo hlásil na nějakou pozici jen proto, aby se mohl honosit titulem, funkcí, ale pak už nechtěl dělat to, co by tato funkce měla obnášet. Nebo to dělal jen chvíli a omrzelo ho to, když viděl, že se po něm na oplátku za funkci i něco chce. Už jsem slyšela o hodně lidech, že se i na prefekta nebo pracovníka obchodu hlásil jen proto, aby tam byl napsaný, ne proto, že by chtěl dělat něco navíc, z čeho on sám nic nemá. Je to smutné, ale stává se to. Naštěstí ne všichni jsou takoví a jsem vděčná za každého, kdo dosaženou funkci nebere jen naoko.
Pokud je ale otázka jen hypotetická a jde jen o to, koho bych z koleje zvolila, asi bych vybrala GittyHruškovou. Jako prefektka se osvědčila, na koleji jí záleží a tráví v ní dost času.

3. Každý Hradník si alespoň trochu pamatuje svůj příchod na kolej. Jaký byl ten Váš? Odhadovaly jste kolej, ve které skončíte (já se třeba tipovala na Havraspár)? Byly jste spokojené nebo jste chtěly odejít? A co byl ten zlom, kdy jste si řekly: zůstanu?
Boogie: Pamatuji si svůj příchod na Hrádek, jako by to bylo včera. *na chvíli se zasní* Bylo 3. ledna 2011 a mě ten den bylo moc smutno. Bylo to z důvodu, že již byla premiera HP7 první části a mě tak nějak docházelo, že svět, na kterém jsem vyrůstala pomalu skončí. A tak jsem sedla k počítači a zadala HRAD BRADAVICE a vyjel mi náš Hrádek. Pár dní jsem ho zkoumala a skutečně mě nadchl. A 9. ledna 2011 jsem se stala novým Havránkem.Já netipovala kolej, ve které budu, ale modlila jsem se, ať to není Zmijozel (ale paradoxně jsem jela do zmijozelu na svůj první výměnný pobyt, protože jsem zjistila, jací jsou tam fajn Hradníci). Když mi Moudrý klobouk oznámil, že je to Havraspár, řekla jsem si: "Fajn." a zkoumala kolej.
Ten zlom, kdy jsem si řekla to osudové "zůstanu" nastalo, když jsem poznala, tenkrát to byla prefektka, Joannku Blackovou. Ona mi tu šíleně pomohla, učila tenkrát i runy, takže jsem se stala i pilnou studentkou. A dnes mohu Joannce jen děkovat za to, jaká na mě byla hodná a milá.
Ally: Pamatuju si, že mi to bylo jedno, jen jsem si říkala, že to určitě nebude Mrzimor. *směje se* V období, kdy jsem přišla na Hrádek, jsem sebe neměla moc v lásce a neviděla se v nejlepším světle. Došlo mi to až mnohem později. Nejednalo se o nějakou averzi vůči Mrzimoru, protože to byla kolej, se kterou se v knihách moc nepočítalo. To mi naopak přišlo symbolické, protože jsem měla pocit, že ani můj „život se mnou vůbec nepočítá“.
Když jsem uvažovala nad tím, kam by mě klobouk zařadil v knižních Bradavicích, vycházel mi Zmijozel, protože jsem ho vnímala v podstatě jako kolej s nešťastnými lidmi, kteří jsou zklamáni, touží už nebýt jen loutkou, chtějí něco dokázat, oprostit se od role oběti.
Klea: Pomalu si na svůj příchod ani nepamatuju. Ze srandy jsme se s kamarádkou přihlásily a já nějak zůstala, no...
Arielka: No, u mě to bylo trochu jiné. Jsem z původní generace, na hrádek jsem přišla v době, kdy ho ještě nevedla Albuska, ale ředitel, který se o školu moc nestaral. Ta téměř nefungovala, vůbec to nevypadalo, jako dnes. Pak Hrádek přebrala Albuska a spolu s Liankou započaly to, co znáte dnes. A s novou školou, od základů novou, bylo nové zařazování, kterým jsme si prošli. Tak se člověk většinou dostal do jiné koleje, než kde byl v 1. ročníku. Měli jsme pak možnost volby, zda zůstaneme tam, kam nás zařadil klobouk nově, nebo půjdeme do své původní. Já byla původně zařazena do Mrzimoru, nově mě klobouk současného Hrádku zařadil do Zmijozelu. Nejdřív se mi tam moc nechtělo být, ale vzhledem k tomu, že tam spolu se mnou skončila většina lidí, co dřív byli v Mrzu, zůstala jsem tam. A už po pár týdnech jsem věděla, že je to dobře. Zjistila jsem, že Zmijozel je to nejlepší, co mě kdy potkalo a jsem Zmijozelačka tělem, duší i srdcem.

4. Dáme si teď individuální otázky :).
Boogie, myslíš, že už se u Vás v Havraspáru povedla generační výměna? Přeci jenom po silné generaci Any a Corca jste zažívali tak trochu útlum... Turnaj se Vám povedl, blýská se na lepší časy :)?
Boogie: Generační výměna se povedla, ale s menšími problémy. Po odchodu Corca to ještě chvíli šlo, ale pak odešla i Any a již zmiňovaná Joannka a byl problém. Museli jsme se začít starat my. Zkrátka, bylo to jako když vás někdo hodí do vody a vy neumíte plavat. Ale věřím, že už jsme se to nějak naučili a snad i zvládli. Vítězství v Turnaji, přiznám se, mě překvapilo, ale velmi mile. :P Jsem ale ráda, že mi Havránci ukázali, že když chtějí, umí držet za jeden provaz a pořádně zabojovat. Doufám, že jim to vydrží. O


Ally, Mrzimor nikdy nepatřil v knihách JKR k top kolejím, kde by každý chtěl být. Přesto pak autorka zmínila, že každý by měl chtít být v Mrzimoru. Přeci jenom na internetu je spousta výzev typu Hufflepuff pride a podobná pýcha je myslím i v našich hradních Mrzimorčatech. Považuješ za hlavní rys té "pýchy" jakousi pomstu vůči předsudkům a vůči Rowlingové, nebo jsou jezevčata tak hrdá na svou kolej (myslím teď globálně)?
Ally:
Mrzimor je velmi krásnou a opomíjenou kolejí, ale neřekla bych, že se jedná o pomstu vůči předsudkům a autorce, Právě díky ní je Mrzimor tím místem, který bere všechny bez rozdílu, což o sobě nemohou prohlašovat koleje ostatní. V tom je Mrzimor výjimečný. Jezevčata mají být na co pyšná.

Nebelvírská kolej asi všechny překvapila výpadkem v TČK. Proč si myslíš, že se to stalo, Kleo? Turnaj pro Vás nebyl dost dobrý, nebo se i u Vás projevila generační obměna a nezkušenost mladé krve (připomínám, že první úkol jste zvládli skvěle, ale pak jste přestali posílat příspěvky)?
Klea:
Já si myslím, že lvíčátka raději udělala pár úkolů, než aby dělala nějaký úkol za který není jistý, že něco bude. Asi i chyběla nějaká ta větší motivace ode mne, protože mně se prostě Turnaj nelíbil. Na druhou stranu jsme snad vždy úkol vypracován měli, ale odeslání se nějak nezdařilo. Navíc prefektky ho stejně nezvládly až do konce.

Arielko, Tvá kolej minulý rok vyhrála pohár. Jak jsi háďata ke sbírání motivovala - myslíš, že k tomu přispěl fakt, že jsi měla sama horu bodů a tím jsi je inspirovala (spolu třeba s Catrionou a Toftym?)? Nebo i u nás na Hrádku se objevil boj Zmijozel vs. Nebelvír :)? Či je to nějaký speciální tajný recept O?
Arielka: Ehm, na tuto otázku bych moc odpovídat nechtěla, ovlivnilo to několik faktorů, ale musím si přece svoje trumfy nechat pro sebe a svoji kolej. Nevyzradím naše tajemství a prostředky motivace, pak už by nefungovaly pro příště. *směje se tajemně*

5. Všechny z Vás vyzkoušely různé posty na Hrádku. Je ředitelství pro Vás vrcholem své činnosti, nebo si některé jiné funkce vážíte více?
Boogie: Funkcí na Hrádku jsem dělala již mnoho - byla jsem prodavačkou ve třech obchůdcích, členka famfrpálového týmu NH a později i kapitánka, ale vždy a to skutečně od začátku mého působení na Hrádku, jsem obdivovala dvě funkce: tou první je prefektství. Prefektkou jsem chtěla být, ale nějak jsem ji pak přeskočila a stala se ze mně rovnou ředitelka. Docela ironické. A ta druhá funkce je profesorství, za což může Tofty. Toftyho hodiny mě tak inspirují a baví, že bych se také chtěla jednoho krásného dne stát profesorkou a být na tak skvělé úrovni, jako je Tofty. Snad se mi i toto jednou podaří....
Ally: Nedovedu jednoznačně odpovědět. Z hlediska obtížnosti je funkce ředitele koleje méně náročná, než vedení celého hrádku. Včera jsem k tomuto tématu našla jeden zajímavý citát, který je vskutku trefný: „Úděl hlav nejvyšších aneb Urob si sám“. Z tohoto pohledu si nejvíce cením lidí, kteří jsou ve vedení celého projektu. U mě osobně si cením toho, že jsem ještě neskončila u svatého Munga. Z pohledu citového je ale funkce ředitele koleje velká pocta, které si nesmírně vážím a pomyslná třešnička na dortu.
Klea: Já mám svůj žebříček asi takto: na prvním místě funkce v HR, dále ředitelování a pak profesorování. Všechny posty mi ale přijdou důležité. To je třeba jako v zaměstnání, když prostě selže některé oddělení, pravděpodobně selže to, které je na něm závislé.
Arielka: Nevím, které funkce si nejvíc vážím. Všechny mají něco do sebe. Profesorství mám moc ráda, baví mě. Stejně tak práci ve vedení Hrádku beru jako závazek a je to pro mě čest, i když je to mnohdy ubíjející. Když jsem odešla z Hrádku, na pár měsíců, chybělo mi to. Je ale pravda, že nejvíc mi chyběli Zmijozeláčci, moje háďátka. Jsem moc ráda, že je můžu znovu vést a že jsem se k nim zase dostala blízko. Navíc se od doby mého odchodu ředitelování koleje změnilo a je to jen dobře. Dřív šlo spíš o funkci, ale skoro žádnou práci. Jen o formu. Nyní už jde opravdu o vedení koleje a jsem hrdá na to, že se můžu o svoje háďátka starat. Takže asi ano, vypadá to, že právě tato funkce je vrcholem mé činnosti, tím, co mě nejvíc naplňuje a těší.

6. A poslední otázka. Jak to vidíte s následujícím školním rokem - vyhrajete pohár :) nebo i jiné místo pro Vás bude úspěchem?
Boogie: Nejsem pesimistka, takže bych si moc přála, aby za mého ředitelování získal Havraspár školní pohár. Bylo by to pro mě skutečné zadostiučinění. Ale vím v jaké fázi teď Havr je, takže vím, že pohár vyhrajeme až za pár let. Ale kdybychom byli alespoň třetí.....
Ally: Myslím, že šance na školní pohár se nyní může stát velmi reálná. Boj o něj nepotrvá tak dlouho, jako v letech minulých. Přála bych si vidět Mrzimor se školním pohárem v ruce a vynasnažím se kolej podpořit nejen bodíky.
Klea: Dovolím si říct, že Nebelvír se bude potýkat s body u první příčky, ale bude to asi těsné. Když se ale pořádně zamyslím, my vždycky nahrabeme body v prvním pololetí a pak nějak zaspíme. Tak to snad k něčemu tentokrát bude, když je školní rok zkrácen :). V tom dalším roce by to zase bylo ale velmi bídné :D. Uvidíme, rozhodně se budeme snažit.
Arielka: Samozřejmě úspěch je každé místo, i kdyby mělo být poslední, protože stále se za ním schovává práce celé koleje, úsilí, snaha. Ale jsme Zmijozel, což znamená, že budeme bojovat tvrdě a půjdeme za svým cílem, opět vyhrát. A když Zmijozel něco chce, kdo by ho mohl zastavit? *směje se*

Děkuji Ally, Klee, Arielce a Boogie za jejich čas a odpovědi. Doufám, že pro Vás, naše čtenáře, rozhovor byl vítaným zpestřením zářijového čísla a otázky, odpovědi i obyčejnou reakci samozřejmě pište do komentářů - od toho tady jsou :).

Mia Lovegood

1 komentářů:

  1. Anonymní

    Chtěla jsem se jen zeptat, proč není rozhovor zveřejněný celý. Děkuji. Kleopatra B. Makedonská

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)