Květomluva

Posted by Slídivé kukátko Štítky:



Ahoj Hradníci :).


Dostali jste někdy kvítko od svého "ctitele", nebo jen od rodičů, na narozeniny, od přátel...? A nezajímá vás, co znamená v přesném překladu květina kterou jste dostali? K tomu je nám právě Květomluva...

Květomluva je způsob, jak sdělit své pocity a názory jiné osobě za pomoci květin. Vyjadřuje city a názory, které by se jinak obtížně řekly slovy. Svůj rozkvět později zaznamenal za vlády britské královny Viktorie. Během let se význam některých květin změnil a zapomněl.




Angrešt - Netrap mě už!
Bez černý - Jsem netrpělivý!
Bodlák - Urazil jsi mě.
Borovice - Nenech mě dlouho čekat.
Borůvka - Jsi pro mě všechno.
Bramborový květ - Kdo by Tě neměl rád.
Bříza - Pojď ke mně blíž…
Buk, větev - Zůstaň klidná (klidný). Neztrácej naději.
Čekanka - Čekáš marně.
Fialka - Dej mi své srdce (odvahu!)
Habr - Sejdeme se na našem místě.
Heřmánek - Už Tě nikdy nechci vidět.
Hloh - Pohrdám Tebou.
Hluchavka - Nechci o Tobě už slyšet.
Chrpa - Jsem s Tebou šťastná (šťastný).
Jabloň, květ - V tvých očích čtu hádanku.
Jahodový květ - Kdy se zase uvidíme?
Jalovec - Určitě mě očekávej!
Jaterník - Jsi moje první opravdová láska.
Javor - Sluší ti to, i když se zlobíš.
Ječmen - Už mě nech být.
Jedle - Proč jsi tak smutná (smutný)?
Jitrocel - Chci být stále s Tebou.
Jmelí - Spolu jsme našli štěstí.
Kapradí - Miluji Tě od prvního okamžiku.
Kaštan - Odpusť.
Kopretina - Tvá krása je pyšná.
Kukuřice - Kdo mnoho žádá, málo dostane.
Leknín - Moje naděje byly marné.
Lilie bílá- Jsi skromná a čistá.
Lípa - Rozumíš mi?
Maceška - Nepokládej mé přátelství za lásku.
Mák vlčí - Nesmíme prozradit naši lásku.
Malina - Stydíš se za svou lásku?
Mandle - Ráda bych se vdávala. / Nemohu se dočkat až budeš moje.
Mateřídouška - Zklamal (zklamala) jsi mě.
Mrkev - Mám Tě rád, ale jsem nesmělý. Mám Tě ráda, ale jsem nesmělá.
Narcis bílý - Tvá hrdost je směšná.
Narcis žlutý - Závidím každému, na koho se podíváš.
Netřesk- Jsi má naděje pro lepší budoucnost.
Okurka - Prý miluješ jiného (jinou).
Ořech - Vše se v dobré obrátí.
Ostružina - Uznávám jen věrnou a upřímnou lásku.
Pampeliška - Jsi pořád jako dítě.
Petržel - Jak jsi skromná!
Pivoňka - Jak jsi krásná!
Podběl - Dnes k Tobě přijdu.
Pomněnka - Nikdy na Tebe nezapomenu!
Protěž - Děkuji Ti.
Přeslička - Proč jsi tak mrzutý?
Růže červená - Moc Tě miluji.
Růže šípková - Jsi tak krásná, že nepotřebuješ žádné ozdoby.
Řebříček - Nudíš mě!
Sedmikráska chudobka - Přestože se nemůžeme sejít, upřímně Tě miluji.
Slunečnice - Copak je Tvá hrdost nepřekonatelná?
Smrk - Musíš si zasloužit mou důvěru!
Sněženka - Tvoje oči nelžou.
Vřes - Jen Ty a žádná jiná (žádný jiný).
Vřes - Stále na Tebe myslím.
Zvonek - Kdy tě zase uvidím?

Tak, to je stručný popis přímo květin (bylinek) které byste mohli dostat
Poté ale ještě známe květomluvu barev a ta je asi takováto:

  • bílá – nevinnost a čistota srdce, upřímnost
  • černá – smutek, moudrost a důvěra
  • červená – stydlivost, láska, horoucnost, vášeň, síla, sláva
  • fialová – věrnost, vážnost, rozvážnost
  • modrá – krása a vytrvalost, věrnost a nešťastná láska
  • růžová – mladost, láska, romantika, zdraví
  • zelená – naděje, žádost, štědrost, nový život, plodnost
  • žlutá – prospěch v lásce, ale i žárlivost a nenávist
  • oranžová – teplo, bohatství, hojnost

Květomluva je opravdu zajímavé vyjádření svých citů, ale problém je v tom, že muži většinou květomluvu neznají a proto když vám dají nějakou květinu, která má špatný význam, neberte to tak, jakože to právě tak cítí...Ale pokud květomluvu zná, rozhodně to neignorujte, květiny o ledasčem vypovídají.
A hlavně, neodsuzujte květiny za to, jaký mají význam, přece jenom, vymysleli to mudlové a ti neznají přesnou květomluvu tak jako my, kteří se květin opravdu můžeme zeptat, co znamenají...


Mějte se krásně a vnímejte přírodu,
Ell Ginny Changová
Mrzimor

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)