Tip na výlet: iQ centrum Liberec

Posted by Slídivé kukátko Štítky: ,

Dne 13. května jsem se byla se svou rodinkou podívat v Mladé Boleslavi na výstavu iQparku, kde bylo pár exponátů z Liberce, kde je nejlepší iQpark v České Republice.  Vešla jsem a byla jsem ohromená! Fyzika, technika, smysly, člověk,… 

Věda tam byla popsaná tak zábavně, že jestli bych si mohla vybrat, kde se budu učit, bylo by to iQcentrum v Liberci!!
Mudlové odvedli pěknou práci, když postavili tohle místo jako učební atrakci pro děti, a tak vlastně navázali na myšlení Jana Amose Komenského: “Škola hrou”. 
Tento areál to opravdu dokazuje.

Matematici tam najdou matematické zákony, kde i laici pochopí jejich Pythagorovu větu, podanou opravdu originálně… Fyzici tam mají možnost si vyzkoušet gravitaci, sílu, Archimédův zákon… Biologové zase prozkoumat lidské orgány a v budoucnu se tam na svůj podíl můžou těšit i zeměpisci.  No a pro ty, co nejsou ani jedno z toho, tam je zábava, legrace a to všechno je přitom poučné…

Mudlové jsou pěkně inteligentní a geniální, že takhle pomáhají budoucí generaci ujasnit si učení a rozšířit své vědomosti. A to, že jejich nápad se ujal, potvrzují i počty návštěvníků, neboť liberecké centrum loni navštívilo přes 100 000 lidí!! 
Také se tento projekt umístil u nich na prvním místě v takové soutěži Kudy z nudy, kde hlasovali sami mudlové a toto centrum bylo zvoleno jako poučné, pomáhající učení a zároveň zábavné!!

Mně osobně ale trochu vadí, že tam není více prostoru věnováno sociálním vědám jako je dějepis a čeština, protože by mi připadalo zajímavé si na některé doby opravdu zahrát, obléct se třeba do kostýmu atd…

Každopádně pro vás, hradníky, co čtete tento článek, mám zprávu. 
“Nečekejte a jeďte se tam podívat!! Budete nadšení!“

Informace můžete nalézt na www.iqpark.cz a pokud chcete vidět fotky, podívejte se sem: http://www.iqpark.cz/cs/media/fotogalerie.ep/

Doufám, že se vám můj tip líbil!


Anne Catherine Marťanka

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)