Rozhovor s ředitelkami kolejí

Posted by Slídivé kukátko Štítky: , ,

Rozhodla jsem se položit pár otázek osobám, které zná skoro každý, ředitelům kolejí. Jak si s nimi kdo
poradil?


Ahojky, drahé ředitelky. Jak byste hodnotily současný stav koleje a jejich studentů?
Zuzabejda: Myslím, že má kolej je velice aktivní a v dobrém stavu. Vypovídá o tom už stav poháru na konci školního roku. Lidé jsou super, jen mě zaráží, jak málo z nich stojí o nějakou funkci, resp. o funkci prefekta. Naopak, přispět k chodu hrádku jako profesor, chce hodně z nich.
Cho: Momentálně asi lépe než před půl rokem, kdy aktivita na koleji hodně spadla, a přišlo mi, že háďata se ukládala k jakémusi spánku. Teď je to možná zapříčiněno jen tím, že je začátek školního roku, i když já doufám, že do konce školního roku vydrží co nejvíce aktivních háďat.
Kikki: V Mrzimoru bohužel příliš aktivních studentů nemáme, ale o to víc je to tam fajn. Jsme jako větší rodina, vycházíme spolu většinou skvěle a připadám si tam díky tomu opravdu jako doma. Ostatní studenty bohužel ohodnotit nemůžu, protože se neobjevují na koleji, ale o těch, co tam chodí můžu upřímně říct, že je mám ráda a že jsou fajn Ohledně koleje, dokážeme se nadchnout, snažit se a vytrvat, což si myslím, že je moc fajn a hlavně, nevzdáváme nic, i když kvůli našemu nízkému počtu většinou končíme poslední.
Any: Jak kdy. Občas je jakási nováčkovská vlna, a to se hned snaživí a natěšení nováčci pustí do obsáhlých debat, úkolů, hned je živo. Jenže každá vlna někdy končí, a to se pak debata rozjede jen v poli těch starších, kteří už na Hradě nejsou nonstop, a tak je mrtvěji. Nyní bych řekla, že se kolej docela zvedá, i díky změnám, které už proběhly, anebo se plánují.

A jak byste jedním, dvěma slovy hodnotily celkový stav Hradu?
Zuzabejda: Nerada bych stav hodnotila slovy "špatný", ale rozhodně horší, než býval - zchátralejší a méně aktivní. Nevím, zda se koleje uzavřely do sebe, ale zatímco v Nebelvíru to žije, v Prostorách chcípá pes.
Cho: Mohlo by to být i lepší.
Kikki: hmm… řekněme, že současný stav je… zajímavý.
Any: Potřeboval by pořádnou renesanci.

Jak berete svou funkci? Jako přítěž, zábavu anebo jen nudný, nic nedělající post?
Zuzabejda: Když mi moštoska navrhovala funkci ředitelky koleje, popisovala ho "jen jako nudný, nic nedělající post". Přesvědčila jsem se však, že to není tak docela pravda, respektive spíše vůbec pravda. Práce má každý tolik, kolik si jí zařídí. Když si se mnou Klea psala pár měsíců po mém přijetí do funkce ředitelky koleje, říkala, že se bála, aby to po Lískulce nebyla jen změna jména v Infu o koleji (neaktivita Lískulky byla bohužel zřejmá) - že tomu ale tak není a já doufám, že nezměnila názor po tom, co se nemůžu už tři měsíce dokopat k tomu, jim nakreslit slíbené obrázky za soutěž (slibuju, že po tomhle rozhovoru už to všechno dodělám!). 
Cho: Jako zábavu, brát ji jako přítěž, asi bych se zbláznila. Občas mám pocit, že je to spíše takový "flákací" post, ale nenapadá mě moc věcí, které by se mohly hodit na ředitelky kolejí, které by tak měly nějakou prácičku, o kterou by se musely starat bez prefektů. 
Kikki: Svou fuknci si plně neuvědomuji, chovám se stejně, jako obyčejný hradník. Když někdo poruší šk. řád, nebo mám jiné povinnosti (např. volby prefektů), je ze mě ředitelka, jinak se beru jako normální hradnice a doufám, že mě tak berou i ostatní. Nechci, aby se kvůli tomu ke mně chovali jinak, báli se třeba projevit názor a podobně. 
Any: Jako přítěž jistě ne. To by se snad dělat nedalo. Jako flákací post občas ano. Ono se těžko něco vytváří, když vidíte, s jakou odezvou se vše setkává. Ale rozhodla jsem se, že se do tohoto postu pořádně obuju, a udělám mu a prefektům maličko revoluci, takže snad to bude lepší a to označení prefektů a ředitele bude opravdu něčím významnější, nejenom mazáním zpráv.

A z trochu sentimentálního soudku. O jaké funkci jste snily, když jste přišly na Hrad? Čekaly byste, že to dotáhnete až na ředitele koleje?
Zuzabejda: Jé, to už je ale dávno. *zasní se* Pořádně si nepamatuju, po čem jsem toužila před třemi a třičtvrtě lety. Myslím, že první, co mě zajímalo, byly obchůdky. Našla jsem si ICQ co nejvíce pracovníků - pamatuju si teď třeba Ally a Choleričku (tu už taky znají jen pamětníci…) a vedla s nimi dlouhé rozhovory o jejich práci. 13. 1. 2008, tedy něco málo přes čtrnáct dnů po mém příchodu na hrádek, jsem se stala kapitánkou Nočních Hvězd a cítila jsem se strašně důležitá, že výš už to dotáhnout nemůžu. Pak mi byla pár měsíců nezvratným a dokonalým příkladem Wolfka a chtěla jsem být jako Wolfka. V tu dobu jsem toužila i po profesorství, ale než byl vyhlášen konkurz, zase mě to přešlo (a navíc jsem konečně získala funkci prodavače v obchůdku, paráda). Kdyby mi tehdy někdo řekl, že za dva roky budu ředitelkou koleje a budu učit Astronomku… po Wolfce!, asi bych si poklepala na čelo. "Tys zešílel!"
Cho: Snila jsem o tom, že budu pracovat v nějakém obchůdku, což se mi vyplnilo. Rozhodně jsem nepočítala s tím, že bych jednou mohla být ředitelka koleje.
Kikki: Když jsem přišla na Hrad, vůbec mě nenapadlo ani to, že za rok budu prefektka. Už vůbec jsem nesnila o funkci ředitelky, ale obojí přišlo, beru to tak, jak to je. Jediné, co jsem chtěla dosáhnout, bylo dostat se famfrpálového týmu, což se povedlo a přes dva roky jsem dokonce byla zástupkyně kapitánky. Ani o tomhle postu jsem ale nepřemýšlela, přišlo to prostě samo.
Any: Já si pamatuju, s jakým posvátným obdivem jsem zírala na všechny ty „vysoké“ prefekty, profesory, prodavače a tak. Rozhodně by mě nenapadlo, že budu profesorka, prefektka, ve vedení a nakonec i ředitelka koleje. Musím uznat, že právě toho posledního místa si cením nejvíce.

Dokážete se jako kolej vzchopit a říct si, teď tohle uděláme a basta?
Zuzabejda: Asi podle toho, co by to bylo. Nikdy jsem to nezkoušela, ale myslím, že když v místnosti, která se jmenuje "Pohár patří lvům" někdo napíše: ZABERTE, ostatní opravdu zaberou.
Cho: Jako kolej = pár jedinců aktivních na koleji. To bylo znát i při Turnaji, kdy se zapojilo asi 10 lidí. Minulý školní rok byl pro Zmijozel takový dost flákací, řekla bych. Ještě rok předtím jsme, pár měsíců před koncem šk. roku, zabrali a v boji o pohár předběhli Nebelvír. Samozřejmě, že mě potěšilo, že Zmijozel Pohár vyhrál, ale ještě mě potěšila háďata, která se vážně moc snažila, všichni se v koleji povzbuzovali…
Kikki: Jasně, zrovna jsme to řešili na konci roku. Opět jsme skončili poslední, a debatovali jsme tak dlouho, dokud jsme se nevyhecovali k tomu, že se budeme snažit ještě víc a budeme minimálně třetí. Stejně tak to bylo loni při turnaji čtyř kolejí, ale do toho jsem se jim nepletla, ale moc mě potěšili, že se vzchopili sami a vybojovali druhé místo.
Any: Tady jde také o to, že není důvod, proč se vzchopit. Teď možná ano, ale vždy jde jen o boj s Mrzimorem, jenže když vidíme, jak je vysoko nad námi Nebelvír, tak by se musela kolej naklonovat, abychom na ně měli šanci. A ono se pak těžko řekne, „hurá předběhnem je!“. Ale Havraspár je kolejí, kde se dokáže spolupracovat. Vždyť jsem to viděla třeba u Turnaje čtyř kolejí, kde kolej opravdu táhla za jeden provaz a nakonec vyhrála! *usměje se*

A poslední otázku. Vyhrajete tenhle rok školní pohár?
Zuzabejda: Co je to za blbou otázku? To je přece jasný, nee?
Cho: Samozřejmě! Určitě by to všechny v koleji potěšilo, i mne, ale já osobně bych to přála i ostatním kolejím - hlavně Mrzimoru a Havraspáru, jelikož Pohár již dlouho nevyhráli. Ale Zmijozel letos všem ukáže a Pohár vyhraje, takže; háďata, s chutí do úkolů! *Zodpoví poslední otázku a sama se vrhne na úkol.*
Kikki: Máme to v plánu.
Any: Představa o tom by byla.

Děkuji moc ředitelkám za jejich čas na odpovědi. Kdyby vás zajímalo ještě něco, tak je klidně dále bombardujte otázkami na sovinec, oni to přežijou *zatváří se jako andílek*.


Any S. Changová

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)