Krtek

Posted by Slídivé kukátko Štítky: ,

Na zahrádce u babičky
bydlel starý krtek.
A ten nebyl spokojený,
ani venku, ani v zemi,
a tak si dal do hlavičky,
že hned příští čtvrtek,
prokope se do Egypta,
tam co je ta velké krypta,
kterou lidé nazývají Cheopsova pyramida.

Křeček jenom hlavou kroutí,
myš se z toho málem zhroutí.
Starý sysel zase ptá se:
"Jak chceš, krtku, bez kompasu
do Afriky najít trasu?"
"Ať si klidně co chce mele,
já jsem krtek, žádné tele.
Poznám přece bez vidění,
kde je cesta a kde není."
Otočil se, zmizel v zemi.

Kopal týdny, měsíce,
až si řek: jsem v Africe.
Vyhrabal se ze země,
ale místo písku duny,
všude bílo, sněhu tuny.
A před sebou, držte mě,
velikánské kluziště.

"Spletl jsem se,
to je jasný.
Poučení pro příště.
Tady je to taky krásný.
Tady můžu třeba zkusit
naučit se dobře bruslit.
Až se vrátím domů zpět,
budu vám to vyprávět."

Emily Witn, Mrzimor

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)