Valentýn

Posted by Slídivé kukátko Štítky: , ,

Co se dá o Valentýnu napsat? Každý ho zná, téměř každý ho slaví… Ví ale každý, proč se tak slaví? Na tuto otázku znám odpověď. Je to starý příběh. Ještě z dob císařů.

Císař Claudius II. se nechal rozvést, protože si myslel, že ženatí muži nejsou dobří válečníci. Vydal i rozkaz, aby se muži nemohli ženit, ale kněz Valentýn i přes tento zákaz dále oddával. Byl za to uvržen do žaláře a poslední vzkaz, který poslal krásné dívce před svou smrtí, zakončil slovy: "Od Tvého Valentýna". Od té doby se vždy na Valentýna, tedy 14. února, posílají psaníčka a dávají se dárky - Valentýnky.

Ano, ano. Přesně takhle to bylo. Mně přijde, že tento den je krásný. Všude kolem vás panuje láska a přátelství, je to den, kdy se zapomíná na starosti, ale pro někoho je to naprosto obyčejný den, jako každý jiný. Vím, o čem mluvím, protože jsem jedna z nich. Nemám lásku a ani opravdového přítele, který by mi Valentýnku poslal nebo pusou obdaroval. Ale i přesto, že mé srdce kvůli tomu krvácí, vím, že jednou, někdy nečekaně, se objeví. Vždycky jsem byla smutná a někdy to na mě zase přijde, ale teď už vím, že z ní smutná být nemusím. Láska je všude kolem nás a člověk má přátele kolem sebe i v tu nejtemnější chvíli, jenomže trvá, než se opravdu rozkoukáme a uvidíme ji.

Fabulus Girl, Nebelvír

2 komentářů:

  1. Luccy

    Nádherný Fabi ;) Tu legendu taky znám, vyprávěli jsme si o ní v náboženství =) Ale vážně moc povedenej článek ! =)

  1. Tynka_125

    Valentýn zná každý, ale ne každý už ví, proč se slaví a kdy tento svátek vznikl. Já jsem to až do loňského roku také nevěděla, tak jsem si o tom našla nějaké informace, ať vůbec vím, proč ho slavíme :-) . Slavení s přítelem nijak zvlášť neřešíme. Většinou si dojdeme na večeři do restaurace, nebo si uděláme pěkný večer doma. Letos byl na Valentýna služebně pryč, tak si zaplatil doručení květin , abych o růže nepřišla. Přiznám se, že takové překvapení jsem teda nečekala :-) .

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)